מרכזיות בזק – מחירי בזק – יחסיי הון שלטון

ע"פ וועדת גרונאו משנת 2008 הוחלט על הפחתת תעריפי בזק.
חלפו להם אומנם רק 8 וחצי שנים אך יש התקדמות… ביוני 2016 הודיע משרד התקשורת "התעריפים לא עודכנו בגלל האיסור שהטיל היועמ"ש לחתום עקב בדיקת ניגוד העניינים. העדכון ייחתם עם מינוי שר לתחום".

איסור שהטיל היועמ"ש? מצחיק שבמדינה מתוקנת (ככה אנחנו "רוצים" לחשוב) מטיל היועץ המשפטי איסור על שר התקשורת לעסוק בחברת התקשורת הגדולה במדינת ישראל.

אוקיי, אז יש איסור לשר התקשורת ולראש הממשלה לעסוק בכל מה שקשור בבזק, שזה כמעט הכול מכל כל התקשורת בישראל, אבל היי, אל תדאגו, ימונה שר רציני שיהיה שר התקשורת.
טוב, אז לא מונה שר תקשורת רציני אבל מונה שר (ללא תיק, שיהיה) שיהיה אחראי רק על התחום שבו נאסר על שר התקשורת וראש הממשלה לעסוק והוא- צחי הנגבי.

אז מונה לנו שר מקצועי ללא רבב שיעסוק בבזק וחייבים להודות, זה שר עם "ביצים".
למה? כל מה שהוא יחליט יהיה רעעע.
אם יישם החלטות שמטיבות עם העם היושב בציון ומנוגד לבוסים שלו שהם ראש הממשלה ביבי ושר התקשורת בפועל אלוביץ – הוא יחטוף.
אם יישם החלטות שמטיבות עם הבוסים – הוא יחטוף מהציבור.

אז יחטוף…כנראה שלחטוף מהציבור עדיף כי הציבור בישראל שוכח מהר, אוהב להתלונן, זהו ציבור שלא פראייר…זה הציבור הכי פראייר בעולם. צריך וועדות על ימין ועל שמאל עבור כל "הטבה" הכי קטנה לציבור, כי הרי אין הטבות ללא וועדות שנמשכות שנים ובפועל על כל וועדה צריך עוד וועדה.

באוגוסט 2016 כבר התבשרנו ( מתוך גלובס) –

ידו הארוכה של נתניהו: הנגבי דורש להוציא את "סעיף בזק" מחוק ההסדרים

למרות שהיועמ"ש אסר על נתניהו לטפל בעניינים הקשורים לשאול אלוביץ', דורש מקורבו צחי הנגבי שמונה לשר האחראי על בזק לסכל רפורמה המיועדת להגביר את התחרות בשוק התקשורת. גם במשרד התקשורת מאיימים: "אם סעיף בזק לא יוצא מחוק ההסדרים נסכל את כל הרפורמות בשוק התקשורת המופיעות במסגרתו"

בספטמבר 2016, בשקט בשקט וללא הודעה לציבור, התבשרנו (מתוך גלובס)

"השר הנגבי החליט לא להפחית את תעריפי בזק

הכנסות בזק היו אמורות להישחק ב-5.5 מיליון שקל ברמה השנתית"

חמש וחצי מיליון שקל, זה הרבה?
החברה רשמה הכנסות שנתיות של 9.96 מיליארד שקל ב-2015 ורווח נקי בסך 1.72 מיליארד שקל, כך שלא מדובר כאן בסכום מהותי לבזק, אפילו שולי מאוד.
אבל חברה שמושכת דיבדנדים עצומים כל שנה למה לוותר על 5.5 מיליון? זה הכסף שבפועל מחזיר את ההלוואה שאלוביץ קיבל בשביל לרכוש את בזק.

בעתיד יחסים אלו יחקרו וימצאו יחסיי הון שילטון אסורים. נקווה שזה יהיה עוד בימיי חיינו.

כולנו זוכרים מה קרה עם נוחי ואילן בן דב שהשתמשו במינופים חסרי אחריות לקניית חברות תוך משיכת דיבידנדים להחזרת ההלוואה. כל שינוי מזערי בשוק התקשורת עלול למוטט בשנייה טייקונים אלו, אז אסור!! שדבר כזה יקרה לחברים הקרובים.
מה שכן צריך, זה להמשיך לתת למספר מצומצם מאוד של אנשים הלוואות במיליארדים לקנות חברות ענק בארץ ובעולם. את ההלוואות בארץ הרי מושכים כדיבידנד מה שאי אפשר בחו"ל.
גם אם מפסידים (והם מפסידים יותר ממה שהם מרוויחים) הרי יש מאות מליארדים של שקלים בקרנות הפנסיה שאחרי תספורת קצרה ומהירה מוציאים אותם רק עם רווחים וללא הפסדים.

לפחות במדינות העולם השלישי והמושחתות באפריקה עולה לשלטון עריץ שגונב מיליונים, הורגים אותו וקם עריץ חדש שעושה אותו דבר….יש תחלופה.
בישראל הנאורה והדמוקרטית זה לא קורה, אין תחלופה.

 

פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.