בזק – הפרדה מבנית תמורת טלפוניה בשוק הסיטונאי

בדיוק מלפני שנה מקדם את הנושא שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת בשם מי שמינה אותו – ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המכהן גם כשר התקשורת (ושר החוץ ושר לשיתוף פעולה אזורי ושר הכלכלה).
כלומר, בזק שעדיין מונופול השולט בשוק התקשורת (וגם במשרד התקשורת) תוכל להתחיל למזג בין כל החברות בנות לאחר ההפרדה שנכפה עליה בעקבות היותה מונופול אשר לא איפשר לחברות אחרות להכנס לתחום ולהתחרות בה.

ביטול ההפרדה ומיזוג בין החברות יאפשר לבזק לחסוך עשרות מיליוני ש"ח ואף להציע חבילות משולבות של טלויזיה, תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט וסלולאר.
חבילות משולבות ומלאות לצרכנים זה דבר טוב אבל כדרכו של מונופול התהליך יהיה חבילות במחירים נמוכים מאוד ש"יחסלו" את כל המתחרים האחרים בשוק ומכאן הדרך חזרה למחירים גבוהים וללא תחרות הינה קצרה מאוד.

משמעות השוק הסיטונאי הינה לאפשר לכל החברות ומי שחפץ בכך להשתמש בתשתיות בזק ולספק שרות הכולל תשתית, דבר שבזק לכאורה מתנגדת לו בתוקף.
יש לזכור שהתשתיות המדוברות הינם תשתיות של מדינת ישראל מהשנים בהם בזק הייתה עדיין חברה ממשלתית.

לפני מספר ימים הקים משרד התקשורת צוות עבודה לביטול ההפרדה המבנית והחל לזמן מפעילים ולשמוע את דעתם בנושא.

מה זה בדיוק השוק הסיטונאי? בקצרה, גיבוב של שטויות ועבודה על כולם בעיניים.
בזק בצורה מתוחכמת מנווטת את משרד התקשורת שנים ולאחרונה גם שולטת במשרד התקשורת.
מטרת השוק הסיטונאי הייתה לפרק מבזק את התשתיות ולאפשר לחברות אחרות להתחיל להתחרות בבזק.
כל עוד התשתיות נשארות בבזק אין בכך שום תחרות והיחידה שמרוויחה ותמשיך להרוויח היא בזק בלבד.
בעבר חתם שר התקשורת כחלון על מתווה שאמור לפרק את בזק בדיוק כמו שעשו בעולם לחברות BT באנגליה ו AT&T בארה"ב. אך גלעד ארדן ביטל את כל הרפורמות עם התעלמות מוחלטת מהציבור.
והציבור מודע לזה? לא!
(יש לציין שגלעד ארדן ביטל גם מתווה שהוביל כחלון בהם היטיב עם הוט בלבד בגלל זיקתו דרך אחותו.)

האם השוק הסיטונאי טוב לבזק או לא?
תמיד אם תרצו לקדם פעולה שטובה בשבילכם ורעה לצד אחר הדרך הנכונה היא להתנגד בכל תוקף לפעולה אותם אתם רוצים. הרי אם אתם מתנגדים כנראה הפעולה הזאת לא טובה בשבילכם.
זוהי בדיוק הפעולות של בזק בתקופה האחרונה!!
רק הדיבורים על השוק הסיטונאי חיסלו למעשה את המתחרה הגדול, אנלימיטד המיזם לסיבים אופטים לבתים, שהסיכוי לפעילותו היא אפסית כיום.
ככל שיקודם השוק הסיטונאי בזק רק תרוויח יותר ויותר ואילו ספקי ה ISP רק יפסידו ויממנו את בזק.

גם אתה כלקוח תפסיד בגדול עם המעבר לשוק הסיטונאי. אולי בשנה הראשונה תרוויח כמה שקלים בודדים אך ההפסד שלך יהיה גדול יותר. אנחנו הצרכנים כבר הפסדנו עם התמוטטות מיזם הסיבים אנלימידט.
מדיווחים עולה שלקוחות שהיו מחוברים לבזק ועברו לשוק הסיטונאי החלו לסבול מבעיות תשתית (מדובר על אותה תשתית בדיוק) אך פניה לבזק אינה נענית מכיוון שאינך יותר לקוח בזק.
עכשיו לך ותנסה לפתור את הבעיות מול ספק ה ISP…..

רוצה לקדם תחרות או לפחות לא להחזיר אותנו מספר שנים אחורה ולנפח את ריווחי בזק? השאר בבזק או הוט, התעקש ולחץ על מחיר נמוך ככל האפשר.
בכך בזק עדיין תצטרך לספק לך מודם, לספק שרות טכנאי עד הבית ולפתור תקלות ולתחזק את התשתית, מה שהם לא יעשו במידה ותעבור להיות לקוח של השוק הסיטונאי.

פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.